Matkasse 5 personer

Matkasse 5 personer

Det finns flera positiva aspekter med att välja en matkasse för 5 personer. Dels får du prova på olika nya rätter, dels sparar du pengar. Det beror på att du endast får rätt mängd råvaror i varje matkasse, vilket bidrar till att minska matsvinnet och det är positivt för miljön och klimatet.

Familjefavoriter

Familjefavoriter är en barnvänlig matkasse där maten redan är förberedd. Matkassen innehåller fågel, korv, fläsk och nötkött samt en fiskrätt ibland. Du får också bekanta grönsaker eller frukter.

1-8 personer

5 - 20 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

63:-

per portion

Premium

Premium matkasse innehåller färdiglagade maträtter med fågel, fisk, fläsk och nötkött samt en vegetarisk rätt ibland. Recepten innehåller säsongens grönsaker och hemlagade såser.

1-8 personer

5 - 20 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

71:-

per portion

Sthlmslådan

Sthlmslådan är en matkasse är matkassen för dig som inte vill äta fläsk eller annat rött kött. Matlådan innehåller färdiglagade maträtter som är baserat på fågel, fisk och vegetariskt.

1-6 personer

5 - 20 min.

3-3 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

90:-

per portion

Originalkassen

Orginalkassen är en varierad matkasse. Innehållet i kassen varieras mellan kött, fisk, fågel och vego.

2-4 personer

20 - 40 min.

3-5 dagar

Erbjudande: 50% rabatt på första kassen och 20% på de andra två

Från

47:-

per portion

Large

GIboxen Large är för dig som vill ha ett snabbt, enkelt och praktiskt lunch- och middagsalternativ som är hälsosamt. Måltiderna är både balanserade och näringsrika. Du får 40 boxar.

1-6 personer

10 - 40 min.

1-7 dagar

Från

50:-

per portion

Medium

GIboxen Medium är för dig som vill ha ett snabbt, enkelt och praktiskt lunch- och middagsalternativ som är hälsosamt. Måltiderna är både balanserade och näringsrika. Du får 20 boxar.

1-6 personer

10 - 40 min.

1-7 dagar

Från

60:-

per portion

Small

GIboxen Small är för dig som vill ha ett snabbt, enkelt och praktiskt lunch- och middagsalternativ som är hälsosamt. Måltiderna är både balanserade och näringsrika. Du får 10 boxar.

1-6 personer

10 - 40 min.

1-7 dagar

Från

70:-

per portion

Vardagslådan

Vardagslådan innehåller enkla, goda och varierande färdiglagade rätter. Du kan själv välja dina måltider.

1-6 personer

5 - 30 min.

5-5 dagar

Erbjudande: 50 % rabatt på ditt första köp (du binder dig att få minst två leveranser)

Från

48:-

per portion

Familjelådan

Familjelådan innehåller enkla, goda och varierande måltider. Du kan själv gå in och välja mellan 9 olika rätter varje vecka. Maten är färdiglagad och behöver endast att värmas upp.

2-5 personer

5 - 15 min.

3-5 dagar

Erbjudande: 50 % rabatt på ditt första köp (du binder dig att få minst två leveranser)

Från

28:-

per portion

Viktminskningspaketet

Viktminskningspaketet innehåller enkla, goda och varierande maträtter för dig som önskar att gå ner i vikt. Maten är färdig och behöver endast värmas upp.

1-6 personer

5 - 30 min.

5-5 dagar

Erbjudande: 50 % rabatt på ditt första köp (du binder dig att få minst två leveranser)

Från

69:-

per portion

Därför kan du tryggt använda Hitta-matkasse.se

På Hitta-matkasse.se arbetar vi för att ge dig en överblick över matkassar. Vi rangordnar leverantörer och urval efter faktorer som popularitet, pris, extrafunktioner, vår provisionsgrad med mera. Vi kompenseras för att vi skickar kunder till affärspartners och är inte nödvändigtvis hela bilden av marknaden. Läs mer här

Du kan minska dina kostnader

Vad är er matkostnad för en familj på fem personer? Förmodligen har ni ganska höga kostnader när det kommer till mat. Det beror med all säkerhet på dels att ni är många i familjen, dels på att ni kastar mycket mat. För när ni handlar hem råvaror och ska göra mat kastar ni säkerligen bort en hel del av det som inte används. Det som blir över ligger helt enkelt och blir gammalt. Låt oss ta ett exempel.

Matkasse för fem personer

Du vet när du ska slänga ihop en lasagne: Om du går efter originalreceptet behöver du bland annat ostsås, lök, parmesan, krossade tomater och lasagneplattor. Eftersom du inte har en matkasse för 5 personer får du snällt traska iväg till matbutiken. Förmodligen köper du ett nät som innehåller ca. 10 lökar, parmesanosten är en hel ost och den åker också ner i korgen - för vem vill äta lasagne utan parmesan? Till slut kommer du till lasagneplattorna, som du köper ett paket av. Egentligen inte för att du behöver ett helt kilo lasagneplattor, utan mer för att det inte finns mindre paket att köpa i matbutiken.

När du väl är hemma och kan börja laga middagen upptäcker du att det bara behövs två lökar, en halv parmesanost och hälften av alla lasagneplattor. Det blir helt enkelt en massa råvaror över. Detta är ganska vanligt, men tyvärr inte särskilt ekonomiskt. Eftersom det kan vara svårt att hitta på någon annan rätt som innehåller just lasagneplattor, blir det svårt att använda dem innan du igen beslutar dig för att laga lasagne.

Matkostnad familj 5 personer

Så om du inte är äter lasagne var och varannan dag blir plattorna förmodligen gamla och måste tillslut slängas. För att inte tala om resten av alla åtta lökar, som du har kvar i nätet och den halva parmesanosten. Så här ser det ut i många familjen. Och det orsakar matsvinn. Men du kan vara med och bidra till att minska matsvinnet genom att välja en matkasse för 5 personer.

Matkasse minskar dina kostnader

Men en matkasse för fem personer bidrar inte bara till att minska matsvinnet, den är dessutom mer ekonomisk för din hushållskassa. En matkasse för 5 personer ger dig nämligen precis rätt mängd ingredienser. Det betyder att du får precis de råvaror du behöver - i exakt rätt mängd - när du ska laga middag. Ibland kan det bli över av en av ingrediens från din matkasse för 5 personer, men det vet vi om. Och då ser vi till att snabbt ge dig ett recept där den överblivna ingrediensen kommer till användning. På så vis bidrar vi alltså till att minska matsvinnet och det gör även du som väljer en matkasse för fem personer i stället för att köpa storpack i matbutiken.

Vanliga frågor & svar

Vad är en matkasse för 5 personer?

Det är en kasse med recept och tillhörande råvaror som du kan laga mat av till fem personer.

Är det alltid samma maträtter?

Nej, recepten och råvarorna skiftar från vecka till vecka.

Är det färska råvaror i matkassarna?

Ja, det är alltid färska varor med i matkassarna.

logo