Matkasse 6 personer

Matkasse 6 personer

Här kan du läsa mer om vår matkasse för sex personer. Våra matkassar innehåller många olika råvaror och alla råvaror passar ihop med de recept vi ger dig. I varje matkasse får du ett antal recept och råvaror.

Enkelt och lättlagat

Enkelt och lättlagade är en matkasse som innehåller lättlagade middagar. I matkassen får du ett utbud av välbekanta, milda och barnvänliga smaker. Du kan själv välja och byta ut dina recept.

2-6 personer

20 - 50 min.

3-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 655:- på 2 första matkassarna

Från

36:-

per portion

Familjekasse

Familjekassen innehåller näringsrik och varierad husmanskost gjort på färska råvaror. Denna matkasse har en bra mix av goda klassiker och moderna rätter. Finns att få fri från laktos och gluten

2-6 personer

20 - 50 min.

3-5 dagar

Erbjudande: 3 kg blandad frukt till de 3 första leveranserna

Från

46:-

per portion

Wellnesskassen

Wellnesskassen är fylld med grova och långsamma kolhydrater. Denna matkasse är för dig som vill hitta en bra balans mellan livets goda och det bästa för din kropp.

2-6 personer

20 - 50 min.

5-5 dagar

Erbjudande: 3 kg blandad frukt till de 3 första leveranserna

Från

49:-

per portion

LCHF-Kasse

Denna LCHF-kasse innehåller få kolhydrater och är istället fylld med mejerier och färska grönsaker, kött, fisk och kyckling. Alla måltider består av fem till tio gram kolhydrater per 100 gram.

2-6 personer

20 - 50 min.

5-5 dagar

Erbjudande: 3 kg blandad frukt till de 3 första leveranserna

Från

48:-

per portion

Flexitarian-Kassen

Flexitariankassen är för dig som gillar vegetariskt men ibland vill äta fisk eller fågel. Kassen innehåller läckra recept med gröna ingredienser och fisk och fågel av hög kvalitet.

2-6 personer

20 - 50 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 3 kg blandad frukt till de 3 första leveranserna

Från

51:-

per portion

Familjefavoriter

Familjefavoriter är en barnvänlig matkasse där maten redan är förberedd. Matkassen innehåller fågel, korv, fläsk och nötkött samt en fiskrätt ibland. Du får också bekanta grönsaker eller frukter.

1-8 personer

5 - 20 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

63:-

per portion

Premium

Premium matkasse innehåller färdiglagade maträtter med fågel, fisk, fläsk och nötkött samt en vegetarisk rätt ibland. Recepten innehåller säsongens grönsaker och hemlagade såser.

1-8 personer

5 - 20 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

71:-

per portion

Vego Premium

Vego Premium är en vegetarisk matkasse med färdiglagade rätter. Kassen innehåller närodlade eller ekologiska grönsaker samt ägg, och mejeriprodukter.

2-6 personer

5 - 20 min.

3-3 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

85:-

per portion

Sthlmslådan

Sthlmslådan är en matkasse är matkassen för dig som inte vill äta fläsk eller annat rött kött. Matlådan innehåller färdiglagade maträtter som är baserat på fågel, fisk och vegetariskt.

1-6 personer

5 - 20 min.

3-3 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

90:-

per portion

Vegetarisk matkasse

Denna vegetariska matkasse har ekologiska grönsaker, mjölkprodukter och ägg. Kassen finns att få i tre olika storlekar. Det finns möjlighet att få matkassen som laktos-, mjölk- och glutenfri.

2-6 personer

20 - 40 min.

4-4 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

39:-

per portion

Veganska matkassen

Denna veganska matkasse är full med ekologiska grönsaker med traditionella och internationella rätter. Kassen finns att få i tre olika storlekar.

2-6 personer

20 - 40 min.

4-4 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

42:-

per portion

Traditionella matkassen

Traditionella matkassen har den perfekta balansen mellan klassiska och nya rätter. Denna passar bra till både barnfamiljer men också till vuxna par.

2-6 personer

20 - 40 min.

5-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

43:-

per portion

Barnens matkasse

Barnkassen innehåller barnens favoriter samt rätter som är enkla och snabblagade. Alla måltider är sunda och har en näringsmässig balans.

2-6 personer

20 - 40 min.

5-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

43:-

per portion

Tredagars matkassen

Tredagarskassen innehåller god, nyttig och snabblagad mat. Här finns det klassiska favoriter till mat från världens alla hörn. Det går att få kassen gluten-, laktos-, mjölk-, fisk eller fläskfri.

2-6 personer

20 - 40 min.

3-3 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

47:-

per portion

GI matkassen

GI matkassen innehåller måltider med långsamma kolhydrater. Råvarorna i denna kasse har ett så lågt GI-värde som möjligt. Kassen kan får fri från laktos, gluten, mjölk, fisk och fläsk.

2-6 personer

20 - 40 min.

5-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

49:-

per portion

Flexitarian matkassen

Flexitariankassen är för dig som gärna vill äta mer vegetariskt och samtidigt njuta av fågel eller fisk. Rätterna innehåller mycket grönt och är enkla att tillaga och tycka om.

2-6 personer

20 - 40 min.

4-4 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

53:-

per portion

LCHF matkassen

LCHF matkassen innehåller recept som har fem till tio kolhydrater per 100 gram. Denna matkasse är gjord för att göra LCHF enkelt, gott, spännande och variationsrikt!

2-4 personer

20 - 40 min.

3-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

49:-

per portion

Ekologiska matkassen

I denna ekokasse är minst 70 % av varorna ekologiska. Råvarorna är säsongsbetonade och kött och fågel är alltid svenskt. Ekokassen går att fås allergianpassad.

2-6 personer

20 - 40 min.

4-4 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

58:-

per portion

Komfort matkassen

Komfort matkassen innehåller rätter som endast behöver värmas upp. Menyerna är varierande och bjuder på klassiska och nya rätter. Maten är lagad från grunden utan halvfabrikat, tillsatser eller konserveringsmedel.

2-6 personer

20 - 40 min.

4-4 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

67:-

per portion

Large

GIboxen Large är för dig som vill ha ett snabbt, enkelt och praktiskt lunch- och middagsalternativ som är hälsosamt. Måltiderna är både balanserade och näringsrika. Du får 40 boxar.

1-6 personer

10 - 40 min.

1-7 dagar

Från

50:-

per portion

Medium

GIboxen Medium är för dig som vill ha ett snabbt, enkelt och praktiskt lunch- och middagsalternativ som är hälsosamt. Måltiderna är både balanserade och näringsrika. Du får 20 boxar.

1-6 personer

10 - 40 min.

1-7 dagar

Från

60:-

per portion

Small

GIboxen Small är för dig som vill ha ett snabbt, enkelt och praktiskt lunch- och middagsalternativ som är hälsosamt. Måltiderna är både balanserade och näringsrika. Du får 10 boxar.

1-6 personer

10 - 40 min.

1-7 dagar

Från

70:-

per portion

Familyfoods matkasse

Familyfoods matkasse passar dig som vill laga varierat med goda smaker. Denna matkasse innehåller recept med kött, fisk, fågel och vegetariska middagar.

2-6 personer

25 - 50 min.

3-5 dagar

Från

43:-

per portion

Vardagslådan

Vardagslådan innehåller enkla, goda och varierande färdiglagade rätter. Du kan själv välja dina måltider.

1-6 personer

5 - 30 min.

5-5 dagar

Erbjudande: 50 % rabatt på ditt första köp (du binder dig att få minst två leveranser)

Från

48:-

per portion

Viktminskningspaketet

Viktminskningspaketet innehåller enkla, goda och varierande maträtter för dig som önskar att gå ner i vikt. Maten är färdig och behöver endast värmas upp.

1-6 personer

5 - 30 min.

5-5 dagar

Erbjudande: 50 % rabatt på ditt första köp (du binder dig att få minst två leveranser)

Från

69:-

per portion

Barnkassen

Familyfoods barnkasse innehåller barnvänliga rätter med milda smaker och enkla recept. Råvarorna är goda och näringsrika. Menyn innehåller kött, fisk, fågel och vegetarisk. Matkassen finns laktosfri.

2-6 personer

15 - 30 min.

5-5 dagar

Från

43:-

per portion

Familyfoods flexitariska matkasse

Denna flexitariska matkasse passar familjen som vill äta sunt och önskar lokala råvaror. I matkassen får du en mix av kyckling, vegetariskt och fisk

2-6 personer

25 - 50 min.

4-4 dagar

Från

53:-

per portion

Kockens förberedda låda

Kockens förberedda låda innehåller recept med få ingredienser som är lagade från grunden. Du behöver endast värma det som redan är förberett och tillaga de råa ingredienserna.

2-6 personer

25 - 50 min.

4-4 dagar

Från

62:-

per portion

LCHF matkasse

LCHF-matkasse är matkassen för dig som önskar en vardag med få kolhydrater. Matkassen innehåller kött, fisk och kyckling med mycket grönsaker och såser. Matkassen finns laktosfri.

2-6 personer

25 - 50 min.

4-4 dagar

Från

56:-

per portion

Vegetarisk matkasse

Familyfoods vegetariska matkasse innehåller mycket grönsaker, rotfrukter, nötter, bönor, ägg, mejerier och ost. Denna matkasse passar dig som vill äta vegetariskt några dagar i veckan. Finns också att fås som laktosfri.

2-6 personer

25 - 50 min.

4-4 dagar

Från

48:-

per portion

Kockens Förberedda Låda

Kockens förberedda låda innehåller färdiggjorda och näringsrika rätter. Denna matkasse behöver du bara att värma maten som redan är förberett, tillaga de rå ingredienserna och skära upp en god sallad.

2-6 personer

20 - 50 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 3 kg blandad frukt till de 3 första leveranserna

Från

59:-

per portion

Därför kan du tryggt använda Hitta-matkasse.se

På Hitta-matkasse.se arbetar vi för att ge dig en överblick över matkassar. Vi rangordnar leverantörer och urval efter faktorer som popularitet, pris, extrafunktioner, vår provisionsgrad med mera. Vi kompenseras för att vi skickar kunder till affärspartners och är inte nödvändigtvis hela bilden av marknaden. Läs mer här

Vi lägger ner precis rätt mängd av varje ingrediens till de maträtter som du ska laga. Det gör att du inte får en massa mat över som bara ligger och blir gammal. Att välja en matkasse för sex personer har många fördelar.

På grund av att du slipper springa till matbutiken och sitta och klura ut recept på vad du ska laga till middag, får du massor med tid över. Det är tid som du kan lägga på dig själv eller någon du bryr dig om. Om du vill kunna laga god och nyttig mat varje dag är det en idé att välja en matkasse för 6 personer. Du får helt enkelt allt du behöver hem till din ytterdörr och sedan är det bara att sätta i gång och börja laga god och hälsosam mat.

Tycker du också att det ibland kan vara svårt att finna tid till att handla, hitta recept och laga mat till hela familjen. Vardagens sysslor ska också fixas och det kan helt enkelt blir ganska stressigt att hinna med alltihop. Men det finns i själva verket ett enkelt sätt att både får mer tid över till dig själv och dina nära och kära. Svaret är en matkasse för sex personer. Kanske är ni en stor barnfamilj eller så kanske ni tycker om att bjuda in gäster på middag titt som tätt. Då är en matkasse för 6 personer perfekt.

Gör dagen lite enklare med en matkasse för sex personer

Det vet jag själv hur det är när man kommer hem från jobbet och haft en riktigt lång dag. Man är ju ganska trött efter att ha jobbat. Det är inte som att energin ligger på toppnivå om man säger så. Och att då komma hem och börja städa upp, plocka undan frukosten från matbordet, bädda sängen och städa i ordning där hemma. Och sedan skriva en inköpslista, efter att ha hittat ett roligt recept på middag du kan laga, och kila iväg till matbutiken för att handla - är kanske inte det du egentligen har mest lust till, särskilt inte om det äntligen har blivit fredagskväll. Och det behöver du faktiskt inte - iallafall inte om du väljer en matkasse för sex personer.

Med en matkasse för 6 personer går allting lite smidigare. Du kan till exempel lägga tid på att göra roligare saker än att springa till matbutiken och trängas i tid och otid. Varför lägga tid på att hitta recept på nyttig och god mat som du kan laga när du istället kan lägga tiden på saker som du verkligen tycker om att göra.

Laga god och nyttig mat - varje dag!

Om du tycker om att laga mat så är det även ett ypperligt tillfälle att välja en matkasse för 6 personer. I din matkasse för 6 personer får du faktiskt alla de ingredienser som du behöver för att kunna göra riktigt god och välsmakande mat. Du slipper helt enkelt att tänka på att handla hem nyttiga och goda råvaror och inte minst bekymren med att hitta nya recept varje dag.

Det är inte alltid så enkelt att hitta nyttiga ingredienser och råvaror i matbutikerna, främst för att det ofta kan vara mycket folk i butiken, vilket kan göra hela besöket stressigt och jäktigt. Du känner förmodligen igen scenariot när du går runt i matbutiken, antingen själv eller tillsammans med dina barn och resten av din familj, det kan vara svårt att hålla koncentrationen uppe. Du ska vara inställd på att välja de varor och som du behöver för att laga middag, samtidigt vill du kanske vill handla så att du har mat och råvaror till hela veckan. Det blir kort sagt mycket att hålla reda på. Men genom att välja en matkasse för 6 personer blir det hela mycket smidigare.

Hur påverkas miljön av en matkasse?

Vi är alla medvetna om att klimatförändringarna går allt snabbare. Därför behöver vi alla hjälpas åt att bidra på det sätt vi kan. Det kan tyckas som en liten insats att välja en matkasse för sex personer i stället för att handla på det traditionella sättet. Men i själva verket gör det skillnad, inte bara för dig och mig, utan för hela planeten och miljön. Det beror på flera saker och den främsta anledningen är att en matkasse för sex personer bidrar till att minska matsvinnet.

Vad är matsvinn?

Matsvinn är ett stort problem i västvärlden och vi i norra Europa sticker ut. Sverige är ett av de bästa länderna i Skandinavien, men vi ligger fortfarande långt efter resten av Europa. Vi slänger helt enkelt allt för mycket mat som inte är dålig. Det handlar både om mat som kommer från matbutikerna och mat som kommer från privata hushåll. Och det är ett problem. Matproduktion är en av de största miljöbovarna i världen. Varje gång mat som varken är dålig eller för gammal slängs, har den producerats förgäves.

Det medför att klimatet påfrestas helt i onödan och det är onödigt. Med en matkasse för sex personer får du precis de ingredienser du behöver för de recept du får i matkassen. Det betyder att du inte får en hel drös av råvaror över när du väl har lagat din middag, vilket bidrar till att färre matvaror slängs. Det minskar matsvinnet och i slutändan även onödig matproduktion, vilket bidrar till ett bättre klimat och en bättre miljö. Så om du vill bidra till en bättre miljö för dig och dina nära och kära samt till att minska matsvinnet och i slutändan minska klimatpåverkan kan du välja en matkasse för 6 personer.

FAQ - Vanliga frågor och svar

Vilka typer av recept får man i matkassen?

Det är olika recept från världens alla kök.

Är det färska varor i matkassen?

Ja, matkassen innehåller färska varor.

Är det billigare att ha en matkasse än att handla på vanligt vis?

Ofta blir matkostnaderna lägre med en matkasse, eftersom matsvinnet minskar - vilket också är bra för miljön.

logo