Matkasse 2 personer

Matkasse 2 personer

Ibland har du varken tid eller lust att laga god och hälsosam mat på vardagarna. Då kanske du helst vill att det ska vara enkelt att fixa lite mat när du kommer hem. Med vår matkasse för två blir matlagningen både rolig och enkel - det gör att det går snabbt att laga god och nyttig mat.

Snabbt och enkelt

Snabbt och enkelt är för dig som vill att middagen ska vara precis som det låter - snabbt och enkelt! Med denna matkasse kan du laga goda middagar på under 25 minuter. Perfekt för dig som har hektiska veckor.

2-4 personer

15 - 40 min.

3-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 1 359:- på dina första 5 kassar

Från

33:-

per portion

Familjevänligt

Familjevänligt innehåller maträtter och recept som hela familjen tycker om. Denna matkasse innehåller klassiska rätter som är barnvänliga och gjorda på natruliga ingredienser.

2-4 personer

15 - 40 min.

3-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 1 359:- på dina första 5 kassar

Från

33:-

per portion

Kalorismart

Kalorismart är för dig som har koll på kalorierna men inte vill gå på kompromiss på smaken! Denna matkasse är av hög kvalite och har endast maträtter som har färre än 650 kalorier.

2-4 personer

15 - 40 min.

3-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 1 359:- på dina första 5 kassar

Från

33:-

per portion

Fisk och grönsaker

Fisk och grönsaker är precis vad det låter - en matkasse fylld med gröna godsaker och delikatesser från havet. Här får du både vegetariska rätter blandat med fiskrätter.

2-4 personer

15 - 40 min.

3-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 1 359:- på dina första 5 kassar

Från

33:-

per portion

Klassiskt och inspirerande

Klassiskt och inspirerande passar dig som vill ha en blandning av välbekanta och nya smaker. Matkassen innehåller smakrika rätter och recept som ger variation i vardagen. Du kan själv välja och byta ut dina recept.

2-4 personer

20 - 50 min.

3-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 655:- på 2 första matkassarna

Från

35:-

per portion

Enkelt och lättlagat

Enkelt och lättlagade är en matkasse som innehåller lättlagade middagar. I matkassen får du ett utbud av välbekanta, milda och barnvänliga smaker. Du kan själv välja och byta ut dina recept.

2-6 personer

20 - 50 min.

3-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 655:- på 2 första matkassarna

Från

36:-

per portion

Vegetariskt

Vegetariskt passar dig som vill äta mer grönt i vardagen. Recepten innehåller ägg, ost och mejeriprodukter. Du kan enkelt byta ut dina recept.

2-4 personer

20 - 50 min.

3-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 655:- på 2 första matkassarna

Från

35:-

per portion

Familjekasse

Familjekassen innehåller näringsrik och varierad husmanskost gjort på färska råvaror. Denna matkasse har en bra mix av goda klassiker och moderna rätter. Finns att få fri från laktos och gluten

2-6 personer

20 - 50 min.

3-5 dagar

Erbjudande: 3 kg blandad frukt till de 3 första leveranserna

Från

46:-

per portion

Kockens Förberedda Låda

Kockens förberedda låda innehåller färdiggjorda och näringsrika rätter. Denna matkasse behöver du bara att värma maten som redan är förberett, tillaga de rå ingredienserna och skära upp en god sallad.

2-6 personer

20 - 50 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 3 kg blandad frukt till de 3 första leveranserna

Från

59:-

per portion

Vegetarisk matkasse

Denna vegetariska matkasse är lakto-ovo och innehåller ägg och mejeriprodukter. Måltiderna är hälsosamma och näringsrika med många ekologiska råvaror. Finns även som laktos- och glutenfri.

2-4 personer

20 - 50 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 3 kg blandad frukt till de 3 första leveranserna

Från

47:-

per portion

Wellnesskassen

Wellnesskassen är fylld med grova och långsamma kolhydrater. Denna matkasse är för dig som vill hitta en bra balans mellan livets goda och det bästa för din kropp.

2-6 personer

20 - 50 min.

5-5 dagar

Erbjudande: 3 kg blandad frukt till de 3 första leveranserna

Från

49:-

per portion

LCHF-Kasse

Denna LCHF-kasse innehåller få kolhydrater och är istället fylld med mejerier och färska grönsaker, kött, fisk och kyckling. Alla måltider består av fem till tio gram kolhydrater per 100 gram.

2-6 personer

20 - 50 min.

5-5 dagar

Erbjudande: 3 kg blandad frukt till de 3 första leveranserna

Från

48:-

per portion

Flexitarian-Kassen

Flexitariankassen är för dig som gillar vegetariskt men ibland vill äta fisk eller fågel. Kassen innehåller läckra recept med gröna ingredienser och fisk och fågel av hög kvalitet.

2-6 personer

20 - 50 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 3 kg blandad frukt till de 3 första leveranserna

Från

51:-

per portion

Familjefavoriter

Familjefavoriter är en barnvänlig matkasse där maten redan är förberedd. Matkassen innehåller fågel, korv, fläsk och nötkött samt en fiskrätt ibland. Du får också bekanta grönsaker eller frukter.

1-8 personer

5 - 20 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

63:-

per portion

Premium

Premium matkasse innehåller färdiglagade maträtter med fågel, fisk, fläsk och nötkött samt en vegetarisk rätt ibland. Recepten innehåller säsongens grönsaker och hemlagade såser.

1-8 personer

5 - 20 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

71:-

per portion

Vego Premium

Vego Premium är en vegetarisk matkasse med färdiglagade rätter. Kassen innehåller närodlade eller ekologiska grönsaker samt ägg, och mejeriprodukter.

2-6 personer

5 - 20 min.

3-3 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

85:-

per portion

Sthlmslådan

Sthlmslådan är en matkasse är matkassen för dig som inte vill äta fläsk eller annat rött kött. Matlådan innehåller färdiglagade maträtter som är baserat på fågel, fisk och vegetariskt.

1-6 personer

5 - 20 min.

3-3 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

90:-

per portion

Vegokassen

Vegokassen är för dig som vill äta mer vego men behöver inspiration och kunskap. Menyn är lakto-ovo, vilket innebär att recepten kan innehålla ägg och mejeriprodukter.

4-4 personer

20 - 40 min.

3-3 dagar

Erbjudande: 50% rabatt på första kassen och 20% på de andra två

Från

56:-

per portion

Flexitariankassen

Flexitariankassen innehåller inte nöt-, fläsk- eller viltkött. Kassen passar dig som har en ambition om att äta mer vegetariskt. Flexitariankassen innehåller råvaror från säsongen, färsk fisk och fågel.

2-4 personer

20 - 40 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 50% rabatt på första kassen och 20% på de andra två

Från

50:-

per portion

Vegetarisk matkasse

Denna vegetariska matkasse har ekologiska grönsaker, mjölkprodukter och ägg. Kassen finns att få i tre olika storlekar. Det finns möjlighet att få matkassen som laktos-, mjölk- och glutenfri.

2-6 personer

20 - 40 min.

4-4 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

39:-

per portion

Veganska matkassen

Denna veganska matkasse är full med ekologiska grönsaker med traditionella och internationella rätter. Kassen finns att få i tre olika storlekar.

2-6 personer

20 - 40 min.

4-4 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

42:-

per portion

Traditionella matkassen

Traditionella matkassen har den perfekta balansen mellan klassiska och nya rätter. Denna passar bra till både barnfamiljer men också till vuxna par.

2-6 personer

20 - 40 min.

5-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

43:-

per portion

Barnens matkasse

Barnkassen innehåller barnens favoriter samt rätter som är enkla och snabblagade. Alla måltider är sunda och har en näringsmässig balans.

2-6 personer

20 - 40 min.

5-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

43:-

per portion

Tredagars matkassen

Tredagarskassen innehåller god, nyttig och snabblagad mat. Här finns det klassiska favoriter till mat från världens alla hörn. Det går att få kassen gluten-, laktos-, mjölk-, fisk eller fläskfri.

2-6 personer

20 - 40 min.

3-3 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

47:-

per portion

GI matkassen

GI matkassen innehåller måltider med långsamma kolhydrater. Råvarorna i denna kasse har ett så lågt GI-värde som möjligt. Kassen kan får fri från laktos, gluten, mjölk, fisk och fläsk.

2-6 personer

20 - 40 min.

5-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

49:-

per portion

Flexitarian matkassen

Flexitariankassen är för dig som gärna vill äta mer vegetariskt och samtidigt njuta av fågel eller fisk. Rätterna innehåller mycket grönt och är enkla att tillaga och tycka om.

2-6 personer

20 - 40 min.

4-4 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

53:-

per portion

LCHF matkassen

LCHF matkassen innehåller recept som har fem till tio kolhydrater per 100 gram. Denna matkasse är gjord för att göra LCHF enkelt, gott, spännande och variationsrikt!

2-4 personer

20 - 40 min.

3-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

49:-

per portion

Ekologiska matkassen

I denna ekokasse är minst 70 % av varorna ekologiska. Råvarorna är säsongsbetonade och kött och fågel är alltid svenskt. Ekokassen går att fås allergianpassad.

2-6 personer

20 - 40 min.

4-4 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

58:-

per portion

Komfort matkassen

Komfort matkassen innehåller rätter som endast behöver värmas upp. Menyerna är varierande och bjuder på klassiska och nya rätter. Maten är lagad från grunden utan halvfabrikat, tillsatser eller konserveringsmedel.

2-6 personer

20 - 40 min.

4-4 dagar

Erbjudande: Spara upp till 200,- första veckan

Från

67:-

per portion

Large

GIboxen Large är för dig som vill ha ett snabbt, enkelt och praktiskt lunch- och middagsalternativ som är hälsosamt. Måltiderna är både balanserade och näringsrika. Du får 40 boxar.

1-6 personer

10 - 40 min.

1-7 dagar

Från

50:-

per portion

Medium

GIboxen Medium är för dig som vill ha ett snabbt, enkelt och praktiskt lunch- och middagsalternativ som är hälsosamt. Måltiderna är både balanserade och näringsrika. Du får 20 boxar.

1-6 personer

10 - 40 min.

1-7 dagar

Från

60:-

per portion

Small

GIboxen Small är för dig som vill ha ett snabbt, enkelt och praktiskt lunch- och middagsalternativ som är hälsosamt. Måltiderna är både balanserade och näringsrika. Du får 10 boxar.

1-6 personer

10 - 40 min.

1-7 dagar

Från

70:-

per portion

LCHF matkasse

LCHF-matkasse är matkassen för dig som önskar en vardag med få kolhydrater. Matkassen innehåller kött, fisk och kyckling med mycket grönsaker och såser. Matkassen finns laktosfri.

2-6 personer

25 - 50 min.

4-4 dagar

Från

56:-

per portion

Kockens förberedda låda

Kockens förberedda låda innehåller recept med få ingredienser som är lagade från grunden. Du behöver endast värma det som redan är förberett och tillaga de råa ingredienserna.

2-6 personer

25 - 50 min.

4-4 dagar

Från

62:-

per portion

Vardagslådan

Vardagslådan innehåller enkla, goda och varierande färdiglagade rätter. Du kan själv välja dina måltider.

1-6 personer

5 - 30 min.

5-5 dagar

Erbjudande: 50 % rabatt på ditt första köp (du binder dig att få minst två leveranser)

Från

48:-

per portion

Familjelådan

Familjelådan innehåller enkla, goda och varierande måltider. Du kan själv gå in och välja mellan 9 olika rätter varje vecka. Maten är färdiglagad och behöver endast att värmas upp.

2-5 personer

5 - 15 min.

3-5 dagar

Erbjudande: 50 % rabatt på ditt första köp (du binder dig att få minst två leveranser)

Från

28:-

per portion

Viktminskningspaketet

Viktminskningspaketet innehåller enkla, goda och varierande maträtter för dig som önskar att gå ner i vikt. Maten är färdig och behöver endast värmas upp.

1-6 personer

5 - 30 min.

5-5 dagar

Erbjudande: 50 % rabatt på ditt första köp (du binder dig att få minst två leveranser)

Från

69:-

per portion

Barnkassen

Familyfoods barnkasse innehåller barnvänliga rätter med milda smaker och enkla recept. Råvarorna är goda och näringsrika. Menyn innehåller kött, fisk, fågel och vegetarisk. Matkassen finns laktosfri.

2-6 personer

15 - 30 min.

5-5 dagar

Från

43:-

per portion

Familyfoods flexitariska matkasse

Denna flexitariska matkasse passar familjen som vill äta sunt och önskar lokala råvaror. I matkassen får du en mix av kyckling, vegetariskt och fisk

2-6 personer

25 - 50 min.

4-4 dagar

Från

53:-

per portion

Familyfoods matkasse

Familyfoods matkasse passar dig som vill laga varierat med goda smaker. Denna matkasse innehåller recept med kött, fisk, fågel och vegetariska middagar.

2-6 personer

25 - 50 min.

3-5 dagar

Från

43:-

per portion

Vegetarisk matkasse

Familyfoods vegetariska matkasse innehåller mycket grönsaker, rotfrukter, nötter, bönor, ägg, mejerier och ost. Denna matkasse passar dig som vill äta vegetariskt några dagar i veckan. Finns också att fås som laktosfri.

2-6 personer

25 - 50 min.

4-4 dagar

Från

48:-

per portion

Vegetariskt

Vegetariskt är fylld med gröna läckerier. I denna matkasse får du färska grönsaker och maträtter som innehåller proteiner från växtriket.

2-4 personer

15 - 40 min.

3-5 dagar

Erbjudande: Spara upp till 1 359:- på dina första 5 kassar

Från

33:-

per portion

Därför kan du tryggt använda Hitta-matkasse.se

På Hitta-matkasse.se arbetar vi för att ge dig en överblick över matkassar. Vi rangordnar leverantörer och urval efter faktorer som popularitet, pris, extrafunktioner, vår provisionsgrad med mera. Vi kompenseras för att vi skickar kunder till affärspartners och är inte nödvändigtvis hela bilden av marknaden. Läs mer här

Matkasse för 2 personer gör allt smidigare

En av vardagens bekymmer kan vara att komma på vad man ska äta till middag. Oändliga sökningar på receptsidor och ett ihärdigt springande fram och tillbaka till kylen resulterar ofta i frustration och kanske slutar med att middagen blir väldigt sen. Det är både jobbigt för dig som ska laga maten och för alla dem som ska äta. Att gå runt hungrig och vänta på mat gör ofta inget gott för humöret.

Men en matkasse för två gör inte bara att vardagen flyter på lite smidigare, genom att välja en matkasse gör du samtidigt något bra för miljön. En matkasse innehåller nämligen precis rätt mängd ingredienser som behövs för varje måltid och det bidrar till att minska matsvinnet, men mer om det strax. Här hittar du all information du behöver om du vill veta mer om våra matkassar för två.fi

Enkelt att laga mat med en matkasse för två personer

Du vet säker hur det är att komma hem efter en lång dag på jobbet, man är ganska trött eller hur? Att sedan börja tänka på att laga middag är kanske inte det du helst av allt vill. Känner du igen scenariot där du öppnar kylen och upptäcker att det inte ens finns några ordentliga matvaror att laga middag av?

Det betyder att du först och främst behöver göra en inköpslista och sedan gå till matbutiken för att handla. Först när du väl har kommit hem igen med alla dina varor är det dags att börja laga mat. Och helst ska det vara en god och hälsosam middag – men egentligen har du sannolikt varken tid eller lust till att laga mat. Energin är förmodligen inte på toppnivå om man säger så. Många kan nog nicka igenkännande till det här scenariot och just därför kan det vara en idé att titta närmare på vår matkasse för två personer.

En matkasse för två - ett sätt att spara tid i vardagen

Vardagens alla sysslor kan vara tidskrävande och inte minst om du både ska gå till affären, hitta på något gott att äta, handla och sedan hem och laga maten. Med våra matkassar för två går det hela lite smidigare. Du slipper helt enkelt att trängas i stressiga matbutiker och jäkta hem med dina varor. Istället kan du lägga tid på att laga maten i lugn och ro. Och snabbt går det, för de flesta av rätterna är klara på 30 minuter.

Gör det enkelt med en matkasse för 2

Med en matkasse för två behöver det inte ta all världens tid att laga hälsosam mat. Samtidigt får du billig och lättlagad mat när du beställer en matkasse för två pers. Det behöver inte längre vara krångligt eller tidskrävande att göra nyttig och god mat vilket med all säkerhet är anledningen till att vår matkasse för två har blivit så populär på senare år. En matkasse för två gör att du slipper springa till mataffären i tid och otid - i stället kan du lägga tiden på att laga maten, kanske tillsammans med någon du tycker om.

Allt du behöver i en matkasse för 2 personer

Fördelen med att använda en matkasse för två pers. är att du bara får den exakta mängden ingredienser du behöver för att göra middag. På så sätt behöver du inte köpa en massa varor som du inte kommer att använda och då bidrar du till miljön genom att minska matsvinnet. Det gör dessutom att du sparar pengar eftersom du använder allt du köper.

Att göra hemlagad mat varje dag kan kosta en del. Men en matkasse för två personer bidrar till att hålla din budget nere - och det är dessutom bra för miljö. Eftersom vår matkasse för två innehåller rätt antal varor blir det inte lika många varor över efter varje måltid.

När du lagar mat hemma blir det nämligen ofta lite över av varje ingrediens. Om du inte är väldigt bra på att hitta på nya rätter - som innehåller precis de ingredienser som har blivit över från tidigare i veckan - ligger ingredienserna bara och blir gamla. Det kostar dig en hel del pengar och samtidigt är det dåligt för miljön, eftersom det betyder att mat och råvaror får kastas.

Onödigt matsvinn uppstår när råvaror kastas i onödan. Men du kan faktiskt bidra till att minska matsvinnet genom att välja en matkasse för två. Då får du automatiskt rätt mängd av varje ingredienser och det gör att matsvinnet minskar, eftersom det inte blir stora mängder över av de råvaror du använder i matlagningen.

Med en matkasse för två behöver det inte ta så lång tid att laga både god och hälsosam mat. I de flesta matkassar för två får du varje vecka välja mellan ett antal olika rätter från världens olika kök, det gör att du själv slipper hitta på nya spännande rätter att laga. Dessutom tar rätterna inte mer än 30 minuter att tillaga, så inte nog med att du själv slipper handla, maten blir dessutom färdig kvickt och lätt.

Laga god mat med en matkasse för två

Vår matkasse för två gör det enkelt att laga god och varierad kost. Det finns alltid olika rätter att välja mellan så du får alltid varierad kost med vår matkasse för två. Samtidigt kan du få en massa nya smakupplevelser. Vår matkasse för två innehåller alltid färska råvaror och mycket smak.

Det finns inget som säger att det måste ta all världens tid att laga god mat. En hektisk dag med både jobb och praktiska sysslor kan innebära att matlagningen blir ett stressmoment. Men med en matkasse för två får du alla varor du behöver och då slipper du själv handla och leta fram roliga recept att laga. Det gör att du kan lägga tid på de saker i livet som du verkligen prioriterar.

Vanliga frågor och svar

Är det olika recept varje vecka?

Ja, vi varierar recepten så du kan prova många olika maträtter.

Innehåller matkassen färdiglagad mat?

Nej, matkassarna innehåller inte färdiglagad mat. Du får färska råvaror och recept på nyttiga och god middagar.

Vilken matkasse ska man välja?

Det finns många olika matkassar, bland annat en vegetarisk och en vegansk matkasse. Välj utifrån smak och tycke samt hur många ni är i hushållet.

logo