Matkasse 3 personer

Matkasse 3 personer

Välj vår matkasse för tre personer om du vill få mer tid över i vardagen att spendera på det som du tycker är viktigt i livet. Dessutom är det en fördel med matkassar eftersom det många gånger blir billigare för dig och din familj

Familjefavoriter

Familjefavoriter är en barnvänlig matkasse där maten redan är förberedd. Matkassen innehåller fågel, korv, fläsk och nötkött samt en fiskrätt ibland. Du får också bekanta grönsaker eller frukter.

1-8 personer

5 - 20 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

63:-

per portion

Premium

Premium matkasse innehåller färdiglagade maträtter med fågel, fisk, fläsk och nötkött samt en vegetarisk rätt ibland. Recepten innehåller säsongens grönsaker och hemlagade såser.

1-8 personer

5 - 20 min.

4-4 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

71:-

per portion

Sthlmslådan

Sthlmslådan är en matkasse är matkassen för dig som inte vill äta fläsk eller annat rött kött. Matlådan innehåller färdiglagade maträtter som är baserat på fågel, fisk och vegetariskt.

1-6 personer

5 - 20 min.

3-3 dagar

Erbjudande: 150 kronor rabatt på dina fyra första matkassar: matk21

Från

90:-

per portion

Originalkassen

Orginalkassen är en varierad matkasse. Innehållet i kassen varieras mellan kött, fisk, fågel och vego.

2-4 personer

20 - 40 min.

3-5 dagar

Erbjudande: 50% rabatt på första kassen och 20% på de andra två

Från

47:-

per portion

Large

GIboxen Large är för dig som vill ha ett snabbt, enkelt och praktiskt lunch- och middagsalternativ som är hälsosamt. Måltiderna är både balanserade och näringsrika. Du får 40 boxar.

1-6 personer

10 - 40 min.

1-7 dagar

Från

50:-

per portion

Medium

GIboxen Medium är för dig som vill ha ett snabbt, enkelt och praktiskt lunch- och middagsalternativ som är hälsosamt. Måltiderna är både balanserade och näringsrika. Du får 20 boxar.

1-6 personer

10 - 40 min.

1-7 dagar

Från

60:-

per portion

Small

GIboxen Small är för dig som vill ha ett snabbt, enkelt och praktiskt lunch- och middagsalternativ som är hälsosamt. Måltiderna är både balanserade och näringsrika. Du får 10 boxar.

1-6 personer

10 - 40 min.

1-7 dagar

Från

70:-

per portion

Vardagslådan

Vardagslådan innehåller enkla, goda och varierande färdiglagade rätter. Du kan själv välja dina måltider.

1-6 personer

5 - 30 min.

5-5 dagar

Erbjudande: 50 % rabatt på ditt första köp (du binder dig att få minst två leveranser)

Från

48:-

per portion

Viktminskningspaketet

Viktminskningspaketet innehåller enkla, goda och varierande maträtter för dig som önskar att gå ner i vikt. Maten är färdig och behöver endast värmas upp.

1-6 personer

5 - 30 min.

5-5 dagar

Erbjudande: 50 % rabatt på ditt första köp (du binder dig att få minst två leveranser)

Från

69:-

per portion

Familjelådan

Familjelådan innehåller enkla, goda och varierande måltider. Du kan själv gå in och välja mellan 9 olika rätter varje vecka. Maten är färdiglagad och behöver endast att värmas upp.

2-5 personer

5 - 15 min.

3-5 dagar

Erbjudande: 50 % rabatt på ditt första köp (du binder dig att få minst två leveranser)

Från

28:-

per portion

Därför kan du tryggt använda Hitta-matkasse.se

På Hitta-matkasse.se arbetar vi för att ge dig en överblick över matkassar. Vi rangordnar leverantörer och urval efter faktorer som popularitet, pris, extrafunktioner, vår provisionsgrad med mera. Vi kompenseras för att vi skickar kunder till affärspartners och är inte nödvändigtvis hela bilden av marknaden. Läs mer här

En matkasse för 3 personer som gör livet lite enklare

Vanligtvis kastas mycket mat i de svenska hemmen. Det beror på att råvaror blir över när vi lagar mat. Och om man inte är överförtjust i rester kan det vara svårt att komma på nya saker att laga med alla överblivna råvaror stup i kvarten. Med en matkasse för tre får du inte bara rätt mängd ingredienser, du får även fräscha råvaror som är nyttiga och hälsosamma.

Kastar ni mycket mat det kan undvikas med en matkasse för tre personer

En genomsnittlig familj slösar bort 50 procent av den mat de köper. Spara pengar och köp mer ekologiska produkter. Investera i en matkasse för tre personer, och slipp gå till mataffären varje dag. Genom att välja en matkasse för tre personer får du maten att hålla längre och du minskar dina matkostnader. Du sparar pengar och får fler ekologiska produkter. Det är slut med att slänga bort mat som bara ligger och blir gammal.

Lätt att laga nyttig mat med en matkasse för 3 personer

Efter en lång dag på jobbet känner du kanske inte heller att lusten och orken infinner sig för att springa fram och tillbaka till matbutiken. Och sedan skynda dig hem och börja med middagen? Ja, och innan du kan gå till matvarubutiken måste du förresten hitta ett roligt recept på något gott att äta.

Var det inget annat? Jo, städning, tvätt och allt annat som behöver göras i vardagen. Känner du igen scenariot? Många gör förmodligen det, och med all säkerhet är det därför vår matkasse för tre personer har blivit så populär.

En matkasse för tre personer är så mycket mer än bara en matkasse

Det handlar i själva verket inte bara om att du får en matkasse till tre personer. Du får en hel massa andra saker också. Något av det viktigaste är tid med nära och kära. Genom att satsa på en matkasse för tre slipper du lägga tid på att leta recept och handla. Vi ordnar så det du har rätt matvaror hemma, i rätt mängd. Det gör att du inte behöver lägga tid på att söka fram recept och springa till matbutiken flera gånger i veckan.

Men det är inte bara extra tid du får när du väljer en matkasse för tre personer, du gör även något bra för miljön. För som tidigare nämnt kastas en hel del mat i svenska hem. Det beror till stor del på att mycket av maten ligger och blir gammal, eftersom det ofta blir mycket över av olika råvaror som används i matlagningen. Det hänger ihop med att matbutikerna ofta har storpack och det kan vara en fördel i vissa tillfällen men ofta betyder det att mat får slängas.

Det är inte bra för miljön eller klimatet. Så om du vill göra en insats kan du välja en matkasse. Då kommer du slänga mindre mat och du bidrar på så sätt till att minska matsvinnet. Det minskar effekterna på klimatet och det är bra både för planeten och för din plånbok.

Vanliga frågor och svar

Vad är det för recept?

Matkassarna innehåller olika typer av recept. Du får möjlighet att prova mat från världens alla kök beroende på vilken matkasse du väljer.

Innehåller matkassen färska råvaror?

Ja, du får massor med färska råvaror i din matkasse.

Passar matkassar även om man bor själv?

Ja, det är faktiskt perfekt med matkassar om man bor själv, även de lite större kassarna för 2 eller 3 personer. Det gör nämligen att du kan laga flera portioner som blir perfekta matlådor på jobbet.

logo